Ето го и новият сингъл на The Knife:
Самата песен е тежка и, докато тракове като Heartbeats и Pass This On могат да привлекат вниманието на съвсем неангажирания ютюб потребител и музикално, и визуално, тук положението е различно. Ако все още не сте спрели песента, продължаваме нататък.
Факти:
* The Knife представят режисьорката на клипа, Marit Östberg, като визуален артист, базиран в Берлин и Стокхолм, ангажирана с феминистки битки, описват работата й като безкомпромисна актуалност, секс, политика... Относно клипа Марит пише следното: "Кой се грижи за нашата история, когато Голямата История, писана от хетеросексуални богати бели мъже, изличава сложността на човешките животи, мечти и състояния?". По думите й клипът свързва мрежа от съдби, страхове, копнежи, загуби и обещания. "Съдби, които на пръв поглед, изглеждат изолирани една от друга, но ако им обърнем внимание, ще видим, че в крайна сметка всичко изначално се движи едно към друго. Нашите животи се преплитат и нашите очи, нашите звуци и нашите миризми и това значи нещо. Нашите действия създават реалността, ние се създаваме един друг. Ние никога не сме безлични, нито дори по най-сивите анонимни улици на града. Никога няма да спрем да бъдем отговорни, бидейки продължения един на друг. Никога няма да спрем да бленуваме един за друг... както и за нещо друго."
** Намери се и още информация, според която Остберг е режисьорка и продуцентка на порно, но не, не се подсмихвайте многозначително, става дума за queer feminist porn. За пръв път попадам на този термин, можете да прочетете повече за проекта Dirty Diaries, в който участва и Остберг ето тук. Оказва се, че и Ларс фон Триер е снимал подобни филми, които Wikipedia обаче определя като female-friendly porn films. Във връзка с филмите си и техните послания самата Остберг казва следното: "Когато куиърите и жените поемат сексуалността си в своите собствени ръце, тогава патриархатът ще бъде загубен."
*** Не за пръв път The Knife отправят силни феминистки послания. През 2003 г., например, пускат две от онези момичета, наречени Герия гърлс, които правят акции с маски на горили и протестират срещу неравноправието на жените в изкуството, да им вземат шведската награда Грамис, като открит протест спрямо доминираната от мъже музикална индустрия.
*** Във видеото на Full of Fire ролите на дистанцираните родители се изпълняват от самите Олоф и Карин, които доскоро имаха правило да не показват лицата си нито на концерти, нито по клипове и интервюта.
Самата песен е тежка и, докато тракове като Heartbeats и Pass This On могат да привлекат вниманието на съвсем неангажирания ютюб потребител и музикално, и визуално, тук положението е различно. Ако все още не сте спрели песента, продължаваме нататък.
Факти:
* The Knife представят режисьорката на клипа, Marit Östberg, като визуален артист, базиран в Берлин и Стокхолм, ангажирана с феминистки битки, описват работата й като безкомпромисна актуалност, секс, политика... Относно клипа Марит пише следното: "Кой се грижи за нашата история, когато Голямата История, писана от хетеросексуални богати бели мъже, изличава сложността на човешките животи, мечти и състояния?". По думите й клипът свързва мрежа от съдби, страхове, копнежи, загуби и обещания. "Съдби, които на пръв поглед, изглеждат изолирани една от друга, но ако им обърнем внимание, ще видим, че в крайна сметка всичко изначално се движи едно към друго. Нашите животи се преплитат и нашите очи, нашите звуци и нашите миризми и това значи нещо. Нашите действия създават реалността, ние се създаваме един друг. Ние никога не сме безлични, нито дори по най-сивите анонимни улици на града. Никога няма да спрем да бъдем отговорни, бидейки продължения един на друг. Никога няма да спрем да бленуваме един за друг... както и за нещо друго."
** Намери се и още информация, според която Остберг е режисьорка и продуцентка на порно, но не, не се подсмихвайте многозначително, става дума за queer feminist porn. За пръв път попадам на този термин, можете да прочетете повече за проекта Dirty Diaries, в който участва и Остберг ето тук. Оказва се, че и Ларс фон Триер е снимал подобни филми, които Wikipedia обаче определя като female-friendly porn films. Във връзка с филмите си и техните послания самата Остберг казва следното: "Когато куиърите и жените поемат сексуалността си в своите собствени ръце, тогава патриархатът ще бъде загубен."
*** Не за пръв път The Knife отправят силни феминистки послания. През 2003 г., например, пускат две от онези момичета, наречени Герия гърлс, които правят акции с маски на горили и протестират срещу неравноправието на жените в изкуството, да им вземат шведската награда Грамис, като открит протест спрямо доминираната от мъже музикална индустрия.
*** Във видеото на Full of Fire ролите на дистанцираните родители се изпълняват от самите Олоф и Карин, които доскоро имаха правило да не показват лицата си нито на концерти, нито по клипове и интервюта.
1 коментар:
"Годината беше 3026-та. И последната ракета подмина Луната и се стрелна в дълбините на Космоса. Един историк седеше край илюминатора. Опита се да види следи от поселение на земния спътник, но такова нямаше. Периодиката от преди век говореше за революцията, революция във всяко едно отношение – групата на така наречените „лунатички” замина за земния спътник, където да постави началото на новия строй, този на феминистките. Малко след установяването на Луната обаче комуникацията с колонията се беше загубила. Новите жители на Луната бяха решили да скъсат с нишите си предци. И долу ги забравиха.
Историкът се замисли. Какво ли е станало с тях? По повърхността не се отличаваха дори надгробни кръстове…"
Публикуване на коментар