неделя, 5 юни 2011 г.

Страсбург



Страсбург е хубав, но доста скучен град. Всичко е на пеша разстояние. Хората са мили. Рядко говорят английски. Почти нищо не предразполага да бъде снимано. Има една огромна катедрала в центъра. Местните казват, че била най-ужасно грозното нещо в града. На мен ми хареса. Обичам разни огромни неща, обаче грам не ми влезе във фотоапарата. Няма забавляващи се хора по улиците. Изглеждаше ми по-немски, отколкото френски град. Не, не съм била в Германия. Това беше тъпо. Пускам няколко снимки, колкото да се направя на интересна, че съм била там. Започват със старата, централна част, обградена от реки (както впрочем целия град) и изпълнена с подвижни мостчета и досадни туристи, преминават през хостела ми (беше ми голям проблем да намеря нещо евтино и затова сега го препоръчвам тук, ако на някого му се наложи - казва се Ciarus, много приятен в съвсем централна, спокойна част, пълен с младежи и ученици, строго контролиран срещу шум, с приятна закуска, общи стаи, разделени на мъжки и женски, безжичен нет срещу евро на ден или съвсем безплатен в зависимост от настроението на мъжа на рецепцията, със семпла баня и тоалетна във всяка стая, топла вода, огледало и бюро и всичко това за около 25 евро на ден, което май наистина беше най-добрият вариант в целия град), продължават през малко улично изкуство, някаква картинка в сградата на Европейския съд по правата на човека, стигат до сградата на ЕП и куп деца, които карат кану пред същата тази сграда и свършват с хилядите колелета, паркирани навсякъде. Приятен град. Аххъм.














2 коментара:

Анонимен каза...

Скоро си била, това е добре...Описанието ти е семпло,но звучи реалистично...Имам въпроси, ако желаеш да отговориш. Скъпо ли е в града. За хостела разбрах -25 евро за нощувка. Но храната, транспорта, как са? Видя ли университети, посети ли някакви институции? Как те обслужиха там? Хората любезни ли са, чисто ли е, има ли достатъчно зеленина, паркове и градинки?

zarichinova каза...

Радвам се, че ти харесва описанието. Не е по-скъпо от Париж. Вечеря в някакъв глупав ресторант, включваща спагети, чаша червено вино и минерална вода ми излезе 10 евро. Иначе в супермаркетите е поносимо. Аз ядях купичка салата, някакъв чипс примерно и бира за около 5 евро. 1.50 евро беше билетът за трамвай. Аз бях в сграда на Съвета на Европа и там добре ме обслужиха. Влязох и в Съда. В Комисията обаче бодигардите се държаха зле и не говореха никакъв английски. Има хиляди входове и аз лично не можах да се ориентирам. Хората са любезни, паркове и зеленина има из целия град.