четвъртък, 10 юни 2010 г.

nadie es ilegal




nadie es ilegal
Originally uploaded by rafaelsan5
Внезапен флашмоб или по-скоро протест се е случил днес на Попа - в линка има хубави снимки на Надежда Чипева от Капитал. Поводът е надигащата се ксенофобия в България. Преди дни група скинари пребиха няколко човека, които отиваха на протест срещу т. нар. "Дом" за временно настаняване на чужденци в Бусманци. Място, в което "нелегалните" се изпращат и което прилича много повече на затвор. Не съм била вътре, защото пропусквателният режим е по-затегнат и от затвор и не се допускат нито редови граждани, нито журналисти, но достатъчно подробности ми бяха разказани от хора, които са влизали вътре. Проблемът на хората без документи не е от днес и не е само у нас, но омразата, която обществото ни таи към различните се надига и то не само у някакви отявлени скинари. Достатъчно е човек да прегледа мненията в един средностатистически форум, за да разбере, че проблемът на България са "циганите", турците още са с безапелационен статут на поробители, Македония е наша, а някой някога ни е прецакал и ни е взел допълнителните две морета, които, разбираш ли, ни се полагат по презумпция. Разсейвам се. Думата ми беше за протеста. Адски съм доволна, че нещо такова се е случило днес. Щях да отида, ако не бях получила мейла с поканата с 4 часа закъснение. Но началото е поставено и, сигурна съм, няма да е за последно. Колкото повече се говори за това, че всеки има право да живее в България и всеки има право да чака на опашката до теб, толкова по-бързо ще се примирим, че светът се развива, националността губи значението си, цветът също, а хората в крайна сметка са толкова подобни, че биха били напълно еднакви, ако не бяха различни... в което им е красотата.

Няма коментари: